Adwords

Adwords

Adwords er Googles egne betalingsannoncer, hvor der er plads til 2 overskrifter, en defineret web-adresse og Adwords annoncetekst.

Ved at bruge Adwords-værktøjet søgeordsplanlægning er det let at finde nye søgeudtryk og vurdere konkurrencen på de valgte søgeord. Adwords søgninger deles op i 6 forskellige søgeordstyper:

∗ Fleksibel søgning: billige sko

∗ Modificeret fleksible søgeord: +billige +sko

∗ Modificeret fleksible søgeord: billige +sko

∗ Søgesætning: ”billige sko”

∗ Eksakt søgning: [billige sko]

∗ Negative søgeord: -brugte / -”brugte sko” / -[brugte sko]

 

Husk i arbejdet med Adwords annoncer

Du skal undgå at putte alle søgeord i samme Adwords annoncegruppe, og samtidig bør du gerne have mere end én annonce per annoncegruppe. Når det kommer til Adwords, bør du også undgå de søgeord som rammer for bredt, og som altid bør du også undgå at famle i blinde, ved ikke at måle på resultatet. Men modsat meget andet arbejde med søgeord, så bør du heller ikke glemme muligheden for at arbejde med såkaldte negative søgeord.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *