Adwords

Adwords

Enhver online marketing strategi bør inkludere brugen SEM (Search Engine Marketing). Search Engine Marketing består typisk af to elementer, hvoraf det ene element har fokus på at skabe effektiv SEO og der i den anden fløj er tale om PPC (Pay Per Click), og herunder Google Adwords.

Adwords plads på markedet

Adwords er Googles eget produkt inden for PPC, som kort sagt er betalte, online reklamer på Googles egen søgemaskine. Grunden til at man typisk vælger at betegne PPC med Google Adwords er, at det i den grad har vist sig, at Google Adwords er klart det mest profitable valg når det kommer til websøgninger. Det betyder dog også, at Adwords bliver en mere bekostelig affære at investere i, da Google udnytter denne konkurrencefordel efter bedste evne, hvorved andre søgemaskiner arbejder på højtryk for, at kunne udbyde det samme attraktive system og trafik til deres betalende kunder, for derved at vippe Google af pinden. Det er dog lettere sagt end gjort, da der ikke er noget, som tyder på, at Google Adwords står til at miste deres plads på markedet lige forløbigt.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *