Adwords

Adwords

Adwords er Googles eget produkt indenfor online marketing, som dukker op som det første når du foretager dine søgninger på Googles søgemaskine. Det er typisk de fire første resultater der vises på Google, hvorefter de resterende løbende ændres ud fra en effektiv SEO strategi.

Hvordan fungerer Adwords?

Adwords er en slags virtuel auktion, hvor annoncører byder sig ind på de søgeord samt hvad dit max bud er, som du vil betale for dine søgeord. Google tager så det søgeord, som de anser som værende mest relevant og tager med til deres virtuelle auktion. Når du først er med i auktionen, udvælger Google to faktorer, som er med til at bestemme rangeringen for din Adwords annonce; dit maksimumpris pr. klik og din kvalitetsscore. Den annoncør som samlet set har den bedste score ud fra disse parameter, får således den bedste placering på Googles søgemaskine. Dvs. at selv om du som annoncør har sat en højere maksimumpris end dine konkurrenter, kan du alligevel godt tabe auktionen, da Google i høj grad går op i, at det er kvalitetsindhold som vises i deres søgemaskine.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *