Adwords

Adwords

Adwords er Googles betalte annoncer, som giver virksomheder mulighed for at annoncere ved relevante søgninger, i forhold til deres produkt/tjeneste. For at blive bare lidt klog på Adwords, er der mange begreber og termer at kende til.

 

Adwords termer

Adwords Konto: Overliggende struktur, der opfatter kampagner og annoncegrupper.

CTR: Klik/Eksponeringer.

Adwords auktionen: Processen omkring at bestemme din annonceposition.

Kvalitetsresultat: Forventet CTR + landingssideoplevelse + annoncerelevans = Adwords kvalitetsresultat.

Matchtyper: Måden søgeord matches på.

Metric – Konverteringer: Når nogen klikker på din annonce og derefter foretager en handling, som du har defineret som værdifuld for din virksomhed.

CPC: Pris pr klik, er det beløb, en annoncør betaler hver gang nogen klikker på deres Adwords annonce.

Google ad rang: Google ad rang er placeringen af ​​virksomhedens reklame på søgemaskinen baseret på en kombination af selskabets maksimumbud og kvalitet score.

Ad position i Adwords: Ad position er den position på søgemaskinens resultater, hvor annoncen vises i forhold til alle de andre reklamer.

 

Adwords er en god investering som supplement til effektiv SEO, således at man får det bedste resultat og udbytte af både organiske og betalte placeringer.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *