Adwords

Adwords

Google Adwords er en online reklame tjeneste, der er udviklet af Google, hvor annoncørerne betaler for at vise korte Adwords annoncer til brugerne. Google Adwords systemet er baseret dels på cookies og dels på søgeord bestemt af annoncører. Google bruger disse egenskaber til at placere Adwords annoncer, hvor det er relevant. Annoncører betaler, når brugerne klikker på en given Adwords annonce.

Adwords har udviklet sig til Googles vigtigste indtægtskilde, der bidrager til Googles samlede reklameindtægter på USD $ 43,7 milliarder i 2012. Adwords tilbyder tjenester såsom pay-per-click (PPC) reklamer og pris pr konvertering (CPA) reklame.

 

Om Adwords annoncers opstilling

I maj 2016 annoncerede Google sin omformatering af Adwords annoncer for at hjælpe forbrugere og annoncører. Det nye format, kaldet udvidet tekstannoncer, giver mulighed for 23% mere tekst. Dette nye format er tilgængelig på både Google Search Netværk og Google Displaynetværket. Den er udstyret med to overskrifter med 30 tegn hver, hvilket erstatter standarden for en enkelt overskrift med 30 tegn. Displayet webadresse er blevet erstattet med to 15 karakter stier, undtagen roddomænet.

Billedannoncer kan være en af ​​de mange forskellige standardiserede størrelser som er udpeget af Interactive Advertising Bureau (IAB).

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *