Adwords

Adwords

Google Adwords er en online reklame service, hvor annoncører betaler for at vise små reklamer i forbindelse med forbrugeres søgninger på internettet. Annoncører betaler først når brugerne klikker på deres annoncelink, og budgettet bestemmes selv af virksomheden. Adwords annoncer kan aldrig overskride det budget der fastsættes af virksomheden.

 

Betydningen af Adwords

Adwords har udviklet sig til Googles vigtigste indtægtskilde, der bidrager til Googles samlede reklameindtægter på USD $ 43,7 milliarder i 2012. Adwords tilbyder pay-per-click (PPC) (pris pr klik) og pris pr konvertering (CPA) reklame. Der findes også pris pr tusinde visninger eller pris pr mille (CPM) reklame med flere. De mest brugte Adwords reklamer er dog PPC udgaverne, hvor annoncøren først betaler, når brugeren klikker.

Men hvad er Google Adwords og hvordan ser de ud? I maj 2016 udvidede Google Adwords annoncerne, så de nu er i nye formater med plads til 23 % ekstra tekst. Denne Adwords nye format er tilgængelig på både Google Search Netværk og Google Displaynetværket. Den er udstyret med to overskrifter med 30 tegn hver, til at erstatte den enkelt overskrift på 25 tegn. Den nye beskrivelse giver også 80 tegn og erstatter de to beskrivelser linjer af 35 tegn hver. Den annoncerede web-adresse er blevet erstattet med to 15 karakter stier, og de tegn, omfatter ikke roden af ​​domænet.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *