Adwords

Adwords

I 2011 udgjorde Adwords 96% af Googles indtægter og Adwords er dermed klart Googles vigtigste indtægtskilde. Derfor har Adwords annoncer også været under rivende udvikling siden, ikke kun fra forbrugernes side (mange annoncører hænger stadig fast i den gamle annoncemodel) men fra Googles.

 

De nye Adwords annoncer

Siden maj 2016 er der især sket underværker for Adwords annoncerne. De nye udgaver har plads til 23 % mere tekst, fordelt over 35 ekstra tegn til overskriften, og 10 nye tegn til Adwords annonceteksten. Webadressen kan nu være længere, og omfatter ikke længere roden af domænet.

Men de nye annoncevisninger er ikke det eneste smarte ved Adwords annoncer. Fordelen ved disse annoncer er at du for et relativt lille budget kan blive vist utrolig ofte når folk søger på relaterede søgeord. Og du betaler kun pr. klik med mindre du ønsker andet.

Men hvad er Google Adwords og hvordan virker de? Det er muligt gennem Adwords kontrolpanelet at indtaste søgeord, domænenavne, emner og demografiske målretning præferencer, og Google placerer annoncerne på hvad de ser som relevante websteder inden for deres indhold netværk. Ens Adwords annoncer kan altså nå enormt bredt ud.

adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *