Effektiv SEO

 Effektiv SEO

Hvis du og din virksomhed har holdt jer ajourført med, hvad der rører sig indenfor markedsføring og digitale strategier, ved I, at SEO er det helt storebuzzword, når det kommer til gode resultater online. Faktisk er SEO – og særligt effektiv SEO, en afgørende faktor, når det kommer til digital strategi. Men til trods for, at mange danske virksomheder godt ved, at SEO er uhyre vigtigt, er der faktisk en del, der simpelthen ikke får det brugt. Der er også en del, som arbejder på det, men som egentlig mange grundlæggende viden og kompetencer, hvis det skal lykkes og få succes.

 

Effektiv SEO er også for din virksomhed

SEO er på dansk oversat til søgemaskineoptimering, men står originalt for Search Engine Optimization. Når man ser det på skrift, kan ordet lyde en smule uoverskueligt, men SEO og særligt effektiv SEO, er faktisk bygget på god logik, der omsættes til algoritmer. Google og andre søgemaskiner bruger algoritmer, der er en slags regelsæt, til at bestemme hvorvidt ens hjemmeside anses som ”værd” at besøge.

For at lave effektiv SEO handler det om, at man får fortalt Google, at ens hjemmeside har en eller anden form for værdi for forbrugeren, der besøger den. Man kan også bruge metaforen om at bygge et hus. Jeres virksomhed kan betragte effektiv SEO som det at bygge et hus. Først skal I forstå jeres forretning, jeres produkt og jeres målgruppe. Dette er hele husets fundament, der gør at I kan eksistere og have succes. Derfor bør dette altid være det første skridt i vejen til god SEO.

Herefter bygges der et skelet af relevante keywords og analyser. Det vil sige, at I finder de rigtige keywords, der egner sig til det målgruppen søger. Når husets fundament og skelet står klar, kan I gå i gang med at bygge vægge og tag ved at skabe opstarten til teknisk SEO arbejde.

Effektiv SEO

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *