Hvordan fungerer Adwords

Hvordan fungerer Adwords?

Google har sit eget annonceringsprogram, det kaldes Adwords. Med dette program får virksomheder mulighed for at annoncere på Googles hjemmeside og deres samarbejdspartneres sider. Når det kommer til markedsføring, er Adwords en af de vigtigste digitale kanaler. Det kræver dog en vis portion specialistviden og en række forskellige kompetencer, hvis man skal mestre alle dets funktioner og dermed få det maksimale udbytte. Alligevel er Adwords enormt populært og konkurrencen er tårnhøj og brugerne er kritiske.

Google er opbygget således, at man kan blive fundet på forskellige måder. Man kan eksempelvis komme frem via det organiske ord (SEO) eller man kan komme frem via annoncering (Adwords). Hvor SEO og det organiske ord kræver en del vedvarende arbejde, da man ikke kan købe sig til bedre placeringer, kan man med Adwords annoncer ramme brugeren mere målrettet, idet de vil få vist de forskellige annoncer i toppen, når de bruger Google og andre søgemaskiner.

Sådan kan SoftwareDanmark hjælpe din virksomhed

Hos SoftwareDanmark er vi specialister i online marketing. Vi tænker derfor langsigtet og bredt i forhold til brugen af denne kanal, og vi optimerer og analyserer løbende vores resultater og forløb for at forbedre vores kunders indsats og investering i Google Adwords.

Fordelen ved at gøre brug af Google Adwords er, at I kommer klart før jeres konkurrenter, og derved kan jeres annoncer automatisk generere mere trafik til hjemmesiden. En anden fordel er, at man som annoncør først betaler, når der rent faktisk klikkes på annoncen og hjemmesiden besøges. Dettekaldesogså ”no cure no pay” eller ”pay per click”.

Hvordan fungerer Adwords

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *