Online marketing

No Comments Skønhed
Online marketing

Online marketing til alle

Online marketing er ikke noget nyt begreb for de små virksomheder. At gøre sin forretning online har allerede stået på i årevis og lader til at være en uundgåelig vej frem i dag. Alligevel synes alt for mange små virksomhedsejere at forsømme de muligheder online marketing giver, og at vide hvor vigtig den er for deres forretningsmæssige succes. Blandt årsagerne kan dette være at finde den nødvendige tid. En anden årsag er penge og de omkostninger man typisk forventer der vil være forbundet med at gå online. Og til sidst er der selvfølgelig de virksomhedsejere der faktisk er ligeglade med om de er online eller ej. Men virkeligheden er dog, at kunderne på ingen måde er ligeglade. De synes vældigt godt om at firmaer er online og betragter det som et slags kvalitetsstempel, at kunne handle eller blive serviceret hos firmaer der er repræsenteret på nettet og som benytter sig af online marketing. Som virksomhed – stor eller lille – er det at være online, ikke bare en fordel, det er blevet en nødvendighed.

For blot 10 – 15 år siden, havde det måske været værd at træffe et valg, om hvorvidt det kunne betale sig at gå online eller ej. Men i dag er en online identitet blevet et must, også for de helt små virksomheder. 85 % af de varer og serviceydelser der opsøges af kunder, foregår i dag online. Det handler om at finde en plads og gøre sig synlig, på et marked der stadig bliver mere trangt og konkurrencepræget. Vil man overleve, trives og blomstre som ny og mindre virksomhed – er digitale platforme en del af gamet.

Søg vejledning til de mange muligheder

Online marketing er selvsagt ikke blot et enkeltstående tilvalg man tilfører til sin virksomhed, men snarere en bred vifte af digitale muligheder, der bør analyseres til hver enkelt forretnings behov. Velkørende, informative og optimerede hjemmesider er blevet en selvfølge for de fleste virksomheder, men også blogtekster, nyhedsbreve, effektiv emailkommunikation og synlighed i de sociale medier, er vigtige elementer i en moderne markedsføring, der kan gøre en virksomhed synlig i den kommercielle verden. Der kan også være tale om detaljerede markedsundersøgelser, kundeundersøgelser, bannerreklamer eller fokus på grafisk design.

Uanset hvor meget man vælger at fokusere på online marketing, vil det kunne betale sig at rådføre sig med professionelle, som fx bureauet Softwaredanmark, for at kunne danne sig et overblik over de mange muligheder der findes, og vælge de specifikke løsninger der kan give enhver virksomhed et boost af synlighed.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *