Online marketing

Online marketing

Online marketing, også kaldet online annoncering eller web-marketing, er en form for markedsføring og reklame, som bruger internettet til at levere salgsfremmende marketing budskaber til forbrugerne. Det omfatter e-mail marketing, søgemaskine markedsføring (SEM), søgemaskineoptimering (SEO), sociale medier markedsføring, mange typer af bannerreklamer, samt mobilreklamer.

 

Store muligheder i online marketing

Med den digitale verden vi lever i i dag, kan det dårligt komme bag på nogen, at der er store muligheder i online marketing. I 2011 overgik online marketing indtægterne i USA, indtægterne fra tv-reklamer på kabel-tv og næsten også på nationalt tv. Og selvom vi i Danmark ikke har så meget online marketing at vi kan overgå USA’s årlige annonceindtægter på over 40 milliarder, så er online marketing kommet for at blive, også i Danmark. Det har klaret sine spæde skridt og en rivende udvikling, og nu snakker man om i den digitale branche, at man finder balancerne, finpudsningen og de ting der for alvor har skabt resultater og succes gennem tiden. Content marketing er blandt andet et af de områder der bliver helt store i fremtiden, og som det er værd at beskæftige sig meget med. Og så længe man overholder de almindelige regelsæt for online marketing og markedsføring, er der gode muligheder og indtjeningskilder at finde i onlineverden.

online-marketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *