SEO

SEO

Søgemaskineoptimering, eller SEO som forkortet kaldes på engelsk, indebærer alle de faktorer, der afgør hjemmesiders placering hos de forskellige søgemaskiner. Den største søgemaskine er Google, som i 2016 havde en global markedsandel på over 91%. Danskerne er endnu gladere for Google, da deres markedsandel herhjemme sniger sig op på næsten 96%.
Derfor er det også vigtigt at hjemmesider har en høj placering på Google. Dette opnås ved at have en god og gennemarbejdet SEO, der tilfredsstiller Googles SEO algoritme. Denne algoritme er i konstant forandring, men der er dog nogle ting, som altid ses som ”best practice”. Hjemmesiden skal indeholde gode og meningsfyldte tekster, der indeholder den rette mængde af keywords, sikres ordentlig linkbuilding og meget andet.  Derudover skal hjemmesiden fungere ordentligt og navigationen skal være gennemtænkt.

 

God SEO – en løbende proces

Det er vigtigt at forstå din virksomhed og forstå hvilke ord og sætninger, din virksomheds målgruppe søger på, når de forsøger at finde jeres, eller konkurrenters, produkter og ydelser. Ud fra disse undersøgelser findes så relevante keywords, som derefter bruges til at udarbejde en kompetent SEO strategi, der uden tvivl vil gavne jeres placering. God SEO er en løbende proces, der konstant skal analyseres og udvikles, for at sikre at man ikke falder bagud i forhold til sine konkurrenter.

Seo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *